Instytut Nauk o Zdrowiu


Akademia Pomorska w Słupsku otrzymała ponad 2,5 mln zł ze środków UE na utworzenie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej!
Dnia 14 grudnia 2017 r. podpisano umowę o dofinansowanie projektu pn.: „Poprawa jakości kształcenia na kierunku Pielęgniarstwo poprzez wdrożenie programu rozwojowego oraz utworzenie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej w Akademii Pomorskiej w Słupsku”
Partner w Projekcie:
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Janusza Korczaka Sp. z o. o. w Słupsku
Wartość Projektu: 2.504.757,73zł., w tym
Wkład Europejskiego Funduszu Społecznego: 2.111.009,81zł
Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Numer i nazwa osi priorytetowej: V. Wsparcie dla obszaru zdrowia.
Numer i nazwa działania: 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych.
Obszar realizacji projektu: województwo: pomorskie, powiat: Słupsk, gmina: Słupsk
Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia na kierunku pielęgniarstwo, poprzez wdrożenie programu rozwojowego oraz utworzenie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej (MCSM) na kierunku pielęgniarstwo Wydziału Nauk o Zdrowiu Akademii Pomorskiej w Słupsku.
Realizacja celu głównego Projektu zostanie osiągnięta poprzez realizację wymienionych poniżej celów szczegółowych:
Misją Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych przy wykorzystaniu technik symulacyjnych, poprzez odtworzenie sytuacji klinicznej w warunkach pracowni dydaktycznej dającej możliwości szerokiej interakcji osób uczących się. Oznacza to, że kształcenie odbywa się przy wykorzystaniu najnowszych światowych technologii. Powstaną nowoczesne pracownie wysokiej wierności, które odwzorują rzeczywiste sytuacje kliniczne, czy zabiegowe w warunkach symulowanych. W Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej powstaną następujące pracownie:
Wszystkie pomieszczenia dydaktyczne zostaną wyposażone w wysokospecjalistyczny sprzęt intensywnego nadzoru, system audio-video, symulatory wysokiej wierności oraz inne fantomy i trenażery, które w pełni symulują czynności życiowe człowieka.
Nauczanie przy pomocy technik symulacyjnych pozwoli na doskonalenie u studenta umiejętności pielęgnacyjnych, diagnostycznych, terapeutycznych oraz ratunkowych, jeszcze przed rozpoczęciem praktyk w warunkach oddziału szpitalnego. Dzięki nauczaniu z wykorzystaniem symulatorów różnych stanów klinicznych, student będzie lepiej przygotowany do pracy z pacjentami w różnym stanie zdrowia, choroby i niepełnej sprawności.